5 rodzajów merchandisingu, które powinieneś znać

Czy kiedykolwiek wszedłeś do sklepu, ponieważ był pod wrażeniem dekoracji zewnętrznej?

Następnie, gdy wejdziesz do środka, zobaczysz piękną wystawę produktów z ekscytującymi ofertami. Więc idź dalej i zacznij szukać produktów.

Cóż, to jest merchandising. To proces wprowadzania klienta do sklepu, a następnie kuszenia go pięknie rozmieszczonymi produktami. Zwiększa sprzedaż niektórych produktów.

Co to jest merchandising?

Merchandising to technika prezentacji produktów klientom w atrakcyjny sposób. Produkty mają być wyświetlane z odpowiednim planowaniem, ponieważ liczy się czas, lokalizacja, ilość i cena. Musi być wyświetlany we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Ponadto oferowanie rabatów lub utrudnień na niektóre produkty również pomaga klientom w zakupie produktu.

Merchandising skutecznie napędza sprzedaż produktów. Niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy, czy detaliczny, właściwa strategia merchandisingowa wpływa na decyzję klienta o zakupie, zwiększając tym samym sprzedaż. Więcej poczytasz na stronie https://tm360.pl/.

Przeczytaj: – Porady marketingowe na Instagramie dla małych firm

5 rodzajów merchandisingu, które powinieneś znać

Rodzaje

Istnieją różne rodzaje technik merchandisingowych , które można zastosować w zależności od rodzaju produktu. Jednak pięć głównych rodzajów towarów, które są szeroko stosowane, to:

Visual Merchandising
Handel detaliczny
Digital Merchandising
Merchandising produktu
Merchandising wielokanałowy

Visual Merchandising

Visual merchandising służy do podkreślenia produktów i ich cech za pomocą określonych technik ekspozycji. Może to być właściwe lokowanie produktu, oświetlenie, projekt lub odstępy między produktami.

Visual merchandising przyciąga wizualnie klientów , czy to offline, czy online.

Pomyśl o tym w ten sposób, gdy robisz zakupy online, widzisz określone filmy lub obrazy, które sprawiają, że sprawdzasz produkt. Czasami cechy i zalety produktów są przedstawiane w atrakcyjny sposób. To jest wizualny merchandising wykonywany online.

Jednak w sklepie offline różne aspekty, takie jak banery, układ podłogi, grupowanie produktów, wyświetlacze 3D i wiele innych sposobów, są wykorzystywane do ulepszania zakupów offline.

Handel detaliczny

Handel detaliczny służy do sprzedaży produktów klientom poprzez działania promocyjne i marketingowe . Produkty są sprzedawane wyłącznie w sklepach stacjonarnych, takich jak centra handlowe, na imprezach lub w sklepach stacjonarnych. Tak działa https://tm360.pl/merchandising/.

Pamiętasz, kiedy ostatnio odwiedziłeś centrum handlowe i odbyło się jakieś wydarzenie? Sponsorzy otwarcie prezentowali i promowali produkty wśród publiczności. Cóż, to jest handel detaliczny.

Digital Merchandising

Merchandising cyfrowy to internetowa wersja merchandisingu detalicznego, służy do sprzedaży produktów online. Znana również jako e-commerce lub merchandising online, jest to technika promowania produktów online za pomocą reklam, marketingu e-mailowego, marketingu w mediach społecznościowych lub marketingu afiliacyjnego.

Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie, co sprawia, że ​​w dzisiejszych czasach handel cyfrowy jest coraz ważniejszy.

Cyfrowy merchandising nie ogranicza się do sklepów internetowych. Aby zapewnić lepsze wrażenia z zakupów, sklepy offline zapewniają klientom cyfrową alternatywę. Lenskart to jeden ze sklepów, w którym klienci mogą wypróbować produkty w sklepie i złożyć zamówienie online.

Merchandising wielokanałowy

Merchandising wielokanałowy służy do tworzenia lepszych wrażeń dla klientów podczas ich podróży zakupowej. Wszystkie rodzaje taktyk lub działań są uwzględnione we wszystkich punktach.

Niezależnie od tego, czy klient kupuje online, czy w sklepie detalicznym, jest ukierunkowany na każdym etapie. Na przykład, jeśli klient ląduje na e-commerce sklepu przez wyszukiwarki i opuszcza stronę bez kupowania czegokolwiek. Następnie zostanie skierowany za pośrednictwem poczty e-mail lub marketingu w mediach społecznościowych z ekskluzywnymi ofertami. Nie tylko zwiększa sprzedaż, ale także satysfakcjonuje klienta.

Merchandising produktu

Merchandising produktów polega na promowaniu produktów w celu generowania przychodów. Produkt może być dowolnego typu, np. Produkt cyfrowy lub produkt fizyczny dostępny w sklepach detalicznych.

Działania promocyjne odbywają się online lub offline w zależności od rodzaju produktu i jego dostępności. Nie wspominając o tym, że klient docelowy jest również czynnikiem decydującym o działaniach.

Na przykład, jeśli jest to kurs online, promocje odbywałyby się głównie online za pośrednictwem marketingu e-mailowego lub marketingu w mediach społecznościowych. Gdyby jednak to samo miało być promowane offline, to w formie banerów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *