Higiena w biurze – ale jak? Nasz przewodnik z poradami dla Ciebie

Higiena w gabinecie – skuteczna ochrona przed drobnoustrojami chorobotwórczymi
Zarazki są wszechobecne w biurach – od biurka, przez zaplecze sanitarne, po firmową kuchnię. Każdy, kto chce przestrzegać norm higieny, nie może uniknąć zajmowania się tematem higieny w miejscu pracy. Po klawiaturach, klamkach i telefonach unosi się ponadprzeciętna liczba zarazków, bakterii i wirusów – higiena w biurze jest więc ważna, aby uniknąć chorób. Te kiełkujące zarazki znacznie zwiększają ryzyko infekcji. Oprócz przeziębienia istnieje ryzyko infekcji oskrzeli, biegunki czy grypy.

Zaniedbania w zakresie higieny w gabinecie szybko się mszczą. To sprawia, że ​​zgodność z normami higieny jest jeszcze bardziej istotna. Prawidłowe czyszczenie w miejscu pracy i prawidłowe zachowanie higieniczne pracowników zapewniają skuteczną ochronę przed chorobotwórczymi zarazkami i bakteriami.

Dlaczego większość zarazków i bakterii czai się na klawiaturach?

Według niedawnego badania prawie co czwarty pracownik biurowy nie myje rąk za każdym razem lub tylko w niewystarczającym stopniu po skorzystaniu z toalety. Dlatego brudne palce są głównym nośnikiem milionów zarazków i bakterii. W szczególności biurka i znajdujące się na nich materiały do ​​pracy, takie jak klawiatury , myszy i telefony, są pożywką dla bakterii i wirusów. Regularne i staranne czyszczenie powierzchni biurka i czyszczenie wszystkich przedmiotów ma zatem ogromne znaczenie dla przestrzegania standardów higieny.

Wskazówki dotyczące czyszczenia biurek, klawiatur itp.

Klawiaturę i myszkę najlepiej czyścić wilgotną szmatką nasączoną alkoholem. Jako alternatywę dla alkoholu można również użyć odpowiedniego środka do czyszczenia szkła, ale nie da się w ten sposób zabić zarazków, bakterii i grzybów. Dobry środek dezynfekujący to właściwy wybór, jeśli chodzi o higienę w miejscu pracy. Kurz z komputera można usunąć za pomocą antystatycznej ściereczki z mikrofibry. Specjalne płyny czyszczące usuwają odciski palców z ekranu i uszczelniają powierzchnię monitora.

Do dokładnego czyszczenia wysokiej jakości klawiatur biurowych warto zaopatrzyć się w zestaw do czyszczenia klawiatury, składający się ze specjalnego środka do czyszczenia plastiku oraz gąbki lub szczoteczki do przestrzeni pomiędzy nimi. Higieniczne klawiatury pokryte antybakteryjną powierzchnią zapewniają jeszcze lepszą ochronę przed zarazkami i bakteriami. Dokładne czyszczenie specjalnymi środkami dezynfekującymi nie jest już konieczne.

Systemy telefoniczne, kopiarki, drukarki, faksy i inne przybory, a także wszystkie powierzchnie biurka należy przemyć ciepłą wodą w celu zdziesiątkowania zarazków i bakterii oraz przestrzegania norm higieny. Środek czyszczący w piance lub sprayu o silnym działaniu rozpuszczającym, który usuwa również słabo rozpuszczalny brud i można go wytrzeć do sucha bez pozostawiania śladów, jest szczególnie intensywny w czyszczeniu.

Zachowanie higieniczne dla pracowników

Zasadniczo posiłki na biurku są największym źródłem zarazków dla klawiatur, myszy komputerowych i telefonów. Trudno utrzymać higienę w miejscu pracy – zarazki i bakterie to drzwi i brama. Resztki bułek i herbatników lub rozlane napoje osadzają się niezauważenie na sprzęcie i w ten sposób sprzyjają rozwojowi zarazków. Jedzenie przy biurku staje się pułapką higieny i powinno się go unikać, jeśli to możliwe.

Każdy, kto cierpi na przeziębienie, musi również mieć na uwadze swoich współpracowników, ponieważ higiena w biurze jest teraz niezwykle ważna. Jako norma higieny obowiązuje następująca zasada: spraye do nosa lub leki nie powinny leżeć na biurku. Kichaniu nie można zapobiec, ale podczas spotkania warto wyjść na chwilę, wydmuchać nos, a następnie umyć ręce.

Lepiej unikać ściskania rąk podczas przeziębienia. To nie jest niegrzeczne, pokazuje poczucie odpowiedzialności i przestrzegania standardów higieny. Zużyte chusteczki nie mają miejsca w koszu obok biurka, ponieważ zarazki mogą się szybko rozprzestrzeniać, ofertę znajdziesz na stronie https://www.duer.pl/ozonowanie/. Każdy powinien postarać się wyrzucić zużytą chusteczkę do kosza, bo tylko w ten sposób można zapewnić higienę w miejscu pracy.

Jakiej pielęgnacji wymagają krzesła, szafki i półki?
Jednak higiena w biurze obejmuje również meble. Oprócz biurka, krzesła biurowe, szafki i półki są punktami zapalnymi dla zarazków i powinny być regularnie czyszczone i dezynfekowane. Według badań przeprowadzonych przez Diego State University, krzesło biurowe w szczególności ma wyjątkowo wysoką koncentrację zarazków. Ze względu na ocieplenie, wszelkiego rodzaju patogeny szczególnie szybko gromadzą się na powierzchniach siedzisk, oparć oraz w przestrzeniach między podłokietnikami. Szafki i półki biurowe są również zanieczyszczone szkodliwymi bakteriami. Higiena w miejscu pracy: nieistniejąca

Wskazówki dotyczące czyszczenia krzeseł, szafek i półek
W zależności od stopnia zabrudzenia tapicerkę i tapicerkę krzeseł biurowych należy od czasu do czasu dokładnie wyczyścić, aby w gabinecie zachować należytą higienę. Cotygodniowe odkurzanie wystarczy, aby usunąć powierzchowny kurz i brud. Coroczne lub półroczne dokładne czyszczenie chroni przed drobnoustrojami i bakteriami. To specjalne czyszczenie, takie jak dezynfekcja, powinno być przeprowadzane wyłącznie przez profesjonalnych specjalistów od czyszczenia, którzy specjalizują się w higienie w miejscu pracy.

Do mebli biurowych, takich jak szafki, półki, kredensy, biurka i krzesła, dostępne są nowoczesne systemy higieniczne z przyjaznymi dla biura środkami czystości. Delikatne środki czyszczące, które nie atakują materiału, nadają się do delikatnych powierzchni. Stosowane są również neutralne środki czyszczące, uniwersalne środki czyszczące i środki zapachowe, które zapewniają higienę w biurze. Niezawierające barwników podstawowe środki czyszczące są stosowane do silniejszych zabrudzeń i usuwają odciski palców z szafek biurowych, drzwi i włączników światła.

Klamki drzwi i okien, listwy przypodłogowe i parapety muszą być również regularnie czyszczone z brudu wilgotną szmatką i neutralnym uniwersalnym środkiem czyszczącym, aby powstrzymać rozwój zarazków i poprawić higienę w biurze. Do czyszczenia luster często stosuje się alkaliczne środki do czyszczenia szkła. Specjalistyczne firmy posiadające certyfikat ISO oferują skrojone na miarę koncepcje usług w zakresie zrównoważonego, przyjaznego dla środowiska sprzątania biur, kancelarii prawnych lub praktyk zgodnie z najwyższymi standardami higieny zgodnie z normą DIN EN ISO 9001.

Zachowanie higieniczne dla pracowników

Chaotyczne biurko z górami teczek to nie tylko cierń w boku szefa, ale także wylęgarnia żywych organizmów i oznaka braku higieny w biurze. Chociaż żaden pracownik nie jest zobowiązany do nabłyszczania swojego biura miotełką z piór i wiaderkiem do sprzątania, każdy współpracownik powinien zwracać uwagę na higienę w biurze i utrzymywać go w czystości.

Tace na papier i uchwyty na długopisy ułatwiają czyszczenie i zapewniają dobrą widoczność biurka. Małe kosze nadają się do materiałów roboczych, takich jak dziurkacze lub dozowniki taśmy. Brudne naczynia z resztkami jedzenia nie mają sensu leżeć na biurku. Małe przekąski, takie jak batoniki granola, są w dobrych rękach w osobnej szufladzie. Aby pracownicy sprzątający mogli dokładnie posprzątać, pracownicy powinni posprzątać swoje biurko na koniec dnia pracy.

Indywidualnie pakowane chusteczki dezynfekcyjne z dodatkami pielęgnacyjnymi można stosować do higienicznej dezynfekcji rąk, narzędzi i mniejszych powierzchni. W połączeniu z regularnym myciem rąk chusteczki dezynfekujące chronią przed rozprzestrzenianiem się infekcji wywołanych przez grypę lub rotawirusy oraz zapobiegają inwazji grzybów i bakterii. Idealny do higieny w miejscu pracy.

Jak prawidłowo czyścić wykładziny podłogowe?
Wykładziny podłogowe w biurze są pułapkami brudu i mogą również prowadzić do problemów higienicznych. Dlatego dywany, linoleum czy podłogi z PCV muszą być dokładnie czyszczone i pielęgnowane, aby zapewnić utrzymanie higieny w biurze. W przypadku podłóg wodoodpornych odpowiednie jest czyszczenie środkiem do pielęgnacji mopem o neutralnym pH, który zapobiega tworzeniu się warstw i smug. Czyszczenie i pielęgnacja podłóg w głąb porów obejmuje usuwanie starych pozostałości środka czyszczącego i chroni wykładzinę przed ponownym zabrudzeniem.

Wskazówki dotyczące czyszczenia wykładzin podłogowych
Higiena w biurze ma również wpływ na podłogi. Specjalne środki do usuwania zabrudzeń można stosować ręcznie lub w maszynach do czyszczenia podłóg. Ekspresowe środki czyszczące o dużej mocy czyszczącej są również stosowane do głębokiego czyszczenia ram okiennych, płytek i części z tworzyw sztucznych. Niepieniące się środki czyszczące charakteryzują się większą wydajnością powierzchniową i umożliwiają ekonomiczne użytkowanie na osobę czyszczącą oraz skuteczne czyszczenie.

Dywany w biurze zwiększają ryzyko gromadzenia się brudu i kurzu. Dywany komercyjne muszą być regularnie czyszczone za pomocą urządzeń do czyszczenia dywanów i środków dezynfekujących. Specjalistyczne firmy do rutynowego czyszczenia dywanów szamponem za pomocą urządzeń do odsysania natryskowego oraz stosują specjalne środki do czyszczenia dywanów, które gwarantują czystość i długowieczność.

Grzejniki wymagają również starannej konserwacji. Zakurzone grzejniki zaburzają cyrkulację powietrza i utrudniają rozprowadzanie ciepła. Za pomocą wycieraczek lub szczotek chłodnicy do płaskich i żebrowanych systemów grzewczych można również usunąć kurz spomiędzy żeberek i małych pęknięć.

Zachowanie higieniczne dla pracowników
Nie tylko usługa sprzątania zapewnia higienę w biurze, pracownicy są również odpowiedzialni za czyste miejsce pracy . Mniejsze plamy na wykładzinach podłogowych można szybko usunąć za pomocą skutecznych środków czyszczących w sprayu. Wypadków potknięcia się lub upadku można uniknąć, jeśli koledzy chowają leżące wokół kable. W przypadku silnego zabrudzenia lub uszkodzenia należy niezwłocznie powiadomić przełożonego, ponieważ tutaj należy zlecić profesjonalne czyszczenie i naprawy.

Również w biurze warto nosić obuwie na płaskim obcasie i antypoślizgowej podeszwie, aby zapewnić bezpieczeństwo pracy. Śliskie schody stanowią duże zagrożenie dla bezpieczeństwa. Powłoki antypoślizgowe z pofałdowaniami lub perforacjami zapobiegają upadkom ze schodów. Jeśli istnieje duże ryzyko poślizgnięcia, pracownicy powinni poinformować o tym swojego szefa.

Oddychające pokrowce na krzesła biurowe chronią siedziska przed zabrudzeniem i wspomagają higienę w biurze. W międzyczasie dostępne są antyalergiczne pokrowce ochronne, które są odpowiednie dla alergików i można je prać w wysokich temperaturach. To niezawodnie zabija zarazki i przestrzega standardów higieny. Dobre pokrowce ochronne są dostępne. Biologiczne spraye higieniczne na bazie enzymów do torebek usuwają również zapachy i plamy z tapicerki. Więcej o tym znajdziesz na stronie https://www.duer.pl/czy-ozonowanie-jest-szkodliwe/.

Jak można zmniejszyć ilość zarazków w kuchniach biurowych?
Badania pokazują, że po prostu jest kuchenka plac zabaw dla bakterii z grupy coli i bakterie są. Ociekacze, uchwyty, kuchenki mikrofalowe i lodówki mają szczególnie duże obciążenie bakteryjne. Po połknięciu bakterii grożą infekcje żołądkowo-jelitowe z wymiotami i biegunką – nie ma więc higieny w miejscu pracy. Z tego powodu lodówki, kuchenki mikrofalowe i powierzchnie robocze we wspólnych kuchniach muszą być raz po raz higienicznie czyszczone. Do czyszczenia nadają się specjalne środki dezynfekujące.

Wskazówki dotyczące czyszczenia kuchni biurowej
Odtłuszczacz dezynfekujący bez wybielacza usuwa tłuszcz i brud z urządzeń kuchennych, frontów i powierzchni roboczych. Do dezynfekcji bakteryjnej nadają się detergenty zgodne z normami DIN EN 1276 i EN 13697. Te spraye są skuteczne przeciwko bakteriom E. coli, salmonelli i MRSA już po 5 minutach kontaktu. Spraye nakłada się miękką szmatką i wyciera do sucha po upływie czasu ekspozycji.

Środki czyszczące do stali nierdzewnej do natrysku usuwają smugi i plamy z powierzchni ze stali nierdzewnej oraz chronią przed ponownym zabrudzeniem. Uniwersalne środki czyszczące zawierające alkohol usuwają brud z płytek, powierzchni drewnianych lub plastikowych podczas czyszczenia i nadają się również do wodoodpornych podłóg kuchennych.

Lodówka w biurowej kuchni również musi być regularnie sprzątana i czyszczona, aby higiena w miejscu pracy była prawidłowo realizowana. Higieniczne spraye do czyszczenia lodówek usuwają również uporczywe zabrudzenia na powierzchniach wewnętrznych i zewnętrznych. Specjalne spraye z pompą mikrofalową usuwają resztki jedzenia, rozpryski i zarazki w mikrofalach.

Zachowanie higieniczne dla pracowników
Aby zapobiec nadmiernemu obciążeniu drobnoustrojami w biurowej kuchni, należy wielokrotnie sprawdzać datę przydatności do spożycia. Zapobiega to tworzeniu się zarazków zepsutego jedzenia. Owoców lub herbatników nie należy pozostawiać otwartych w kuchni herbacianej. Warto poprosić współpracownika o zapewnienie zgodności z normami higienicznymi i częstotliwością czyszczenia. Urządzenia takie jak czajniki i ekspresy do kawy również muszą być czyszczone, odkamieniane i sprawdzane pod kątem wad.

Te zadania zajmują tylko kilka minut. W przypadku zespołów nadzór nad kuchnią biurową można ustalić w cyklu miesięcznym. Zagrożenie dla zdrowia w mniejszych firmach jest tak samo wysokie jak w dużych, dlatego obowiązują te same standardy higieny.

Wszędzie tam, gdzie istnieje duży kontakt z innymi ludźmi i współdzielonymi przedmiotami, wzrasta ryzyko rozprzestrzeniania się szkodliwych patogenów. Pracownicy przekazujący bułki lub przekąski zawsze powinni zadbać o absolutną czystość podczas przygotowywania.

Co wchodzi w skład higienicznego czyszczenia toalet?
Gdy tylko toaleta zostanie spłukana, w powietrzu wiruje do 600 000 bakterii, które ostatecznie lądują na podłodze i rozmnażają się. Chociaż te patogeny nie są niebezpieczne dla zdrowej osoby, zarazki mogą powodować infekcje, jeśli układ odpornościowy jest osłabiony. Jeśli nie myjesz rąk po skorzystaniu z toalety, masz na dłoni dwa razy więcej bakterii niż przed pójściem do toalety. Jeśli ręce wejdą w kontakt z żywnością, zarazki szybko się rozprzestrzeniają i mogą przenosić choroby. Dokładne czyszczenie łazienek i toalet środkami dezynfekcyjnymi jest niezbędne do zapewnienia higieny w miejscu pracy.

Wskazówki dotyczące czyszczenia toalety
Profesjonalne usługi sprzątania profesjonalnie czyszczą toalety, podłogi, umywalki i armaturę zgodnie z obowiązującymi normami higieny, uzupełniają mydło, ręczniki papierowe i papier toaletowy oraz opróżniają kosze na śmieci. Wysoce aktywne środki do czyszczenia toalet i płytek usuwają osady wapienne i uporczywe zabrudzenia w toalecie. Te podstawowe środki czyszczące są również używane do czyszczenia podłóg i innych materiałów kwasoodpornych w pomieszczeniach sanitarnych.

Wszystkie powierzchnie, które można przetrzeć wilgotną ściereczką, można oczyścić z brudu i bakterii środkami dezynfekcyjnymi i higienicznymi. Ponadto środki te pomagają redukować alergeny. Oczyszczacze powietrza na bazie biologicznej neutralizują nieprzyjemne zapachy toaletowe, a także mają działanie przeciwbakteryjne i bakteryjne.

Istnieją płynne środki dezynfekujące do desek sedesowych, które są stosowane głównie w dużych firmach. Gotowe do użycia środki do dezynfekcji rąk w dozowniku obsługiwane jedną ręką chronią pracowników przed wirusami i grzybami, takimi jak grypa i norowirusy. Środki do dezynfekcji klamek zapewniają, że klamki są praktycznie sterylne. Jednak ważne jest regularne czyszczenie i specjalne czyszczenie wszystkich przedmiotów.

Zachowanie higieniczne dla pracowników
Aby chronić się przed zarazkami w toaletach biurowych, odwiedzający toaletę powinni przestrzegać kilku zasad. Jeśli chcesz być po bezpiecznej stronie, dotykaj tylko deski sedesowej i pokrywy toalety ręcznikiem papierowym. Po skorzystaniu z toalety ręce należy umyć ciepłą wodą z dozownikiem mydła. Ewentualnie do czyszczenia można tutaj również użyć środka dezynfekującego. Do suszenia należy używać wyłącznie ręczników papierowych, ponieważ ręczniki materiałowe są prawdziwymi przędzarkami drobnoustrojów .

Szczególną ostrożność należy zachować, gdy kolega z infekcją korzystał z toalety. Wtedy dezynfekcja rąk po skorzystaniu z toalety jest koniecznością. Klamki drzwi nie powinny być dotykane rękami, jeśli to możliwe. Pomocna jest tu technika łokcia. Prawidłowe zachowanie toalety oznacza również, że nic nie jest wrzucane do muszli klozetowej. Dokładne spłukiwanie i usuwanie brudu są również częścią etykiety toaletowej w miejscu pracy.

Jakie środki dezynfekujące są szczególnie odpowiednie?
Nowoczesne systemy higieniczne zapewniają optymalną ochronę dla personelu i klientów – zarówno do higieny rąk , dezynfekcji powierzchni, jak i środków czyszczących do pomieszczeń sanitarnych i kuchni herbacianych . Ale które środki dezynfekujące i czyszczące są szczególnie odpowiednie do zapewnienia higieny w miejscu pracy?

Pielęgnacja dłoni i dezynfekcja rąk
Eksperci ds. zdrowia ostrzegają, że do 80 procent wszystkich patogenów przenoszonych jest na inne osoby przez ręce. Dlatego najlepszą profilaktyką infekcji jest dokładna higiena rąk. Jednocześnie należy również wziąć pod uwagę ochronę skóry. Odpowiednie preparaty:

Bezzapachowe i bezbarwnikowe środki do dezynfekcji rąk
przyjazne dla skóry płyny myjące
Pianka do ochrony skóry i żel dezynfekujący
Środki do dezynfekcji powierzchni dla większej higieny w miejscu pracy
Patogeny namnażają się szczególnie szybko poprzez kontakt z skażonymi powierzchniami lub przez kurz. Ważnym środkiem jest zatem skuteczna dezynfekcja powierzchni do spryskiwania lub wycierania. Odpowiednie środki:

gotowe do użycia szybkie środki dezynfekujące
uniwersalna dezynfekcja przez wycieranie
Chusteczki włókninowe i chusteczki dezynfekujące
Higiena kuchenna przed zarazkami i bakteriami
Wszędzie tam, gdzie przygotowywana lub przechowywana jest żywność, przestrzeganie standardów higieny ma absolutny priorytet, ponieważ nawet najmniejsza kuchnia biurowa ma idealne warunki do rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii . Odpowiednie środki czyszczące i dezynfekujące dla optymalnej higieny w kuchni:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *